13:de November, en typisk novemberdag

Idag och igår så långt sträcker sig mitt väderminne. Båda dagarna med sådant väder som bara golfare och hundägare går ut i. Regn o blåst fast med olika huvudriktningar, SO – SV – liga vindar. Chip följer med när det är dagsljus och möjligen lite skymning annars räcker det med en garageuppfartsrunda o det är ju käckt när man klätt sig för en längre promenad. Dom här dagarna har t.o.m. Frida tyckt att vi ska skippa sena kvällsrundan och husse är inte nödbedd.

Vi hade ju lite vinter för några dagar sedan, då jag skulle hämta bilen på verkstaden, alternativen var ringa o be om transport, cykla eller promenera. Men faktiskt efter rundan med vovvarna var det så skönt att jag promenerade till verkstaden en tripp på c:a 45 minuter o det är ju ganska Ok om vädret är skönt o det var det. Tog mig tid att ta ett foto när jag passerade hundbadet, det är faktiskt ett färgfoto.
Visst är det vackert, på den bänken är det många som suttit och mediterat eller bara njutit av utsikten.

Senare på kvällen var det väldigt vackert med snö och frost på träden och en tystnad som är svår att beskriva.

Bilen lyckligt i garaget och klar att användas min bilabstinens är borta.

Ja vad övrigt, ja datorn var hos doktorn igen, arbetsvyn hade blivit konstig lite hoptryckt eller utdragen i längd, sådant borde man ju kunna fixa själv. Jag hade varit inne på inställningarna för bildskärmen och provat. Den blev bra men med bred svart rand över och under arbetsfältet. Datadoktorn gjorde som jag men pillade lite på skärmens knappar och vips så blev bilden bra, kosta gratis.

Har ägnat ledig tid till träslöjd, d.v.s. försöka göra något prydnads eller nyttoföremål och faktiskt det blev bra, ska bara ytbehandla, det blir nog bara klarlack. Vad det blev, ja det är hemligt för det är en julklapp.

Trodde att Frida slutat löpa med tanke på hennes ålder, men skam den som ger sig säger Frida. Nu ska vi ut och lägga ett doftspår för traktens hanhundar, det är uppskattat av hanarna men inte av hanhundsägarna.

Om Tage H

En pensionär som vandrar med sin hund, med golf och träslöjd som hobby. Bor i Vrigstad en del av Sävsjö kommun.
Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar